Nalen Pelarsalen

David bagares gata 17, 111 39 Stockholm
Med separat ingång från David Bagares gata 17 har vi den populära lokalen Pelarsalen, som fungerar lika bra för konferens som för fester och event. Ursprungligen är detta en gammal boxningslokal där boxningsklubben Narva huserade. Förutom en fast scen och ett antal pelare är möbleringen flexibel, så att ni kan utnyttja ytorna som ni vill. Lokalen hette tidigare Stacken och har under 2019 renoverats och bytt namn till Pelarsalen. Scenen är flyttad och vi har tagit ner ett antal väggar och därmed fått tillgång till tre stora fönster som förser lokalen med dagsljus. Lokalen har en loungeyta, som fungerar både för fika och utställaryta.
Färgsättningen är varmt grå med vackra parkettgolv.
Pelarsalen hyrs inte ut till studentfester.

När ni bokar lokalen så ingår ljudanläggning inkl. 4 st trådlösa system, fritt val av headset eller handmickar och tre projektorer med duk, som alla visar samma bild. Precis som i alla våra andra konferenslokaler så finns en grundutrustning med wifi, TV, whiteboard, blädderblock, block och pennor.
Ni får ni en kontaktperson som håller i den generella detaljplaneringen och på plats tar våra konferensvärdar och hovmästare hand om er.
Tillträde för konferens är kl. 08.00-16.00. Extra tid debiteras per påbörjad timme.

Hur klarar man en heldagskonferens utan en härlig lunch? För kortare möten finns såklart färska smörgåsar, bakverk och fruktkorg.
För oss på Nalen är hantverket bakom maten lika viktigt, oavsett om ni är två eller två hundra gäster. Vi lagar all mat och fika från grunden i vårt egna svanenmärkta kök, i Nalen Restaurang.

För alla nya bokningar, from 31 maj 2023, så har vi en kampanj för Pelarsalen. Om ni bokar en konferens på en måndag, tisdag eller onsdag som äger rum mellan 1 augusti till 31 oktober så får ni 40% rabatt på lokalhyran (ej förtäring) om ni uppger rabattkoden "Pelarsalen2023".

Våra palatsliknande salar och vackra rum skänker oslagbar glans och charm till konferenser och möten. Välj bland sju möteslokaler i olika storlek, från 2 till 450 personer.

Varmt välkomna!

Stående:
200
Sittande:
200
Egna drycker:
Nej
Egen mat:
Nej
Priser från
Pris / person:
110 kr
Dagshyra
27 000 kr
Pris / timme:
3 375 kr
Försäljningsgaranti:
-
Adress David bagares gata 17, 111 39 Stockholm
  • Kapacitet stående
    200
    Stående
  • Kapacitet sittande
    200
    Sittande
  • Kapacitet i klassrumsformat
    100
    Klassrum
  • Kapacitet i teaterform
    200
    Teater
  • Kapacitet med bankettbord
    95
    Bankett
  • Kapacitet med konferensbord
    120
    Styrelse
  • Kapacitet i U-form
    -
    U-form
  • Lokalens golvyta
    200 m2
    Golvyta
Bokning kvällstid
Fester
Mat och dryck
  • Mat via lokalen
  • Egen mat tillåten
  • Utskänkningstillstånd
  • Egen dryck tillåten
  • Fika
Teknik
  • Wi-Fi
  • Projektor / Skärm
  • Ljudsystem
  • Professionelt ljudsystem
  • Professionell ljusteknik
  • Utrustning för videokonferens
  • Mikrofon
  • Printer
I lokalen
  • Högljudd musik OK
  • Dansgolv
  • Övernattningsmöjlighet
  • Handikappsanpassad
  • Ramavtal med Statens inköpscentral
  • Utomhusområde
  • Bastu
  • Swimmingpool
  • Möjligheter för band
  • Möjlighet att spela egen musik
  • Exklusiv tillgång
  • Sena events tillåtna
  • Ingen separat lokalhyra
  • Parkering
Utrustning
  • Kök i kundens bruk
  • Scen
  • Whiteboard / Blädderblock
  • Discokula :)
  • Bubbelpool / Jacuzzi
  • Servis
  • Piano
  • Handdukar
  • Anteckningsmaterial
  • Möbler
  • Spel (brädspel, pingisbord etc.)
Evenemang
  • Fest
  • Bröllop
  • Middag / Lunch
  • Möte
  • Konferens
  • Julbord / Julfest
  • Företagsevent
  • Företagsfest
  • Team building / Kick Off
Lokal
  • Bankettsal
  • Restaurang
  • Konserthall / Teater
  • Festlokal
  • Konferenslokal
  • Konferenscenter
  • 110 kr
    Pris / person fr.
  • 3 375 kr
    Pris / timme fr.
  • 27 000 kr
    Dagshyra fr.
  • -
    Försäljningsgaranti fr.
  • -
    Bokningsavgift
  • -
    Städavgift

Tilläggsuppgifter om prissättning:

För fester tillkommer ett teknikpaket på 9000 kr.

Tilläggsuppgifter om avbokning:

Avbokning
Avbeställning ska ske skriftligt.
För bokningar upp till 99 deltagare gäller följande avbokningsregler:
Vid avbeställning senare är fyra (4) veckor för konferensens början ska beställaren ersätta Nalen med 75 % av för hela värdet av beställningen. Vid avbeställning senare än två (2) veckor före konferensens början ska beställaren till fullo ersätta Nalen för hela värdet av beställningen.
För bokning med 100 deltagare eller fler (samt alla bokningar i Stora Salen oavsett antal bokade) gäller följande avbokningsregler:
Vid avbeställning senare än tre (3) månader före konferens och/eller festens början ska Beställaren ersätta Nalen med 75 % av för värdet hela beställningen. Vid avbeställning senare än två (2) månader före konferens och/eller festens början ska Beställaren till fullo ersätta Nalen för hela värdet av beställningen.

Villkor
5 veckor innan arrangemangsdatum behöver vi veta om ni behöver något mer konferensmaterial från oss, om ni har andra önskemål samt vilken tid som gästerna kommer och när ni lämnar lokalen.
5 arbetsdagar innan arrangemangsdatum behöver vi få:
Beställning av specialkost som måste skrivas in av er i Nalens formulär. Vi skickar det till er tillsammans med bokningsbekräftelsen. För ändringar senare än 5 arbetsdagar debiteras en avgift med 100 kr per ändrad portion.
Besked om totalt antal gäster samt vilken möblering som önskas samt tider för era pauser under dagen.
Läs bokningsvillkoren noga, när väl bekräftelsen är påskriven godkänns innehållet och värdet
i bokningen samt våra bokningsvillkor i sin helhet.
Hör gärna av dig om du vill komma hit och titta på lokalen innan ni börjar med
detaljplaneringen.
Väl på plats är det önskvärt att ni har en person från er som håller i kommunikationen med
vår hovmästare/konferensvärdar.

Nalens personal ligger alltid steget före och hjälper alltid oss som arrangör

"Cordial hade sitt årliga evenemang ”Business Model Summit” på Nalen. De samlade 150 gäster för en eftermiddag av föreläsningar, ett mingel och en sittande galamiddag. Såhär säger Anna Collin som är Event Manager:
Vi har under många år jobbat med Nalen och uppskattar deras gedigna erfarenhet och fantastiska service. Nalens personal ligger alltid steget före och hjälper oss som arrangör att komma ihåg och ta hänsyn till alla detaljer och kommer med lösningsförslag för att tillgodose våra önskemål. Tack vare ett gott samarbete kunde vi leverera ett event som överträffade våra och våra kunders förväntningar!

Cordial är en ledande managementrådgivare som funnits sedan 2001. Genom åren har de hjälpt ett stort antal företag i olika branscher att genomföra framgångsrika transformationer och affärsutveckling genom att överbrygga klyftan mellan strategi, struktur och kultur. För att låsa upp och maximera kundens potential erbjuder de också företagsinterna och öppna utbildningar som hjälper verksamheten att utvecklas och växa.
"

Recensioner sammanlagt: 1
Medelvärde: 5,00

Det bästa med Nalen var atmosfären och deras proffsighet. Tyckte allt fungerade väldigt bra! Vi var jättenöjda med Inger Säterdahl som hjälpte oss genom hela arrangemanget!

7 oktober 2015 13:05
Bokning och förfrågan
juni 2023
mån
tis
ons
tor
fre
lör
sön
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Tillgänglighet via förfrågan
Lokalhyra
36 000 kr
Fest- och bröllopspaket
4 st. från 225 kr/pers.
Meddelandet kan inte vara tomt.
Fyll i ditt namn
Felaktig e-postadress
E-postadresserna måste vara lika.
Genom att skicka en förfrågan så accepterar du villkoren i
Användaravtalet och Integritetspolicyn.
  • Få svar snabbt i din mailkorg

    Lokalen svarar vanligen inom en arbetsdag

  • Bekräfta bokningen eller fortsätt diskussionen

    Diskutera detaljerna direkt med lokalen

  • Du betalar ingen förmedlingsavgift

    Betala direkt till lokalen: inga extra kostnader

Kundtjänst
Nalen

Venuu.se - Sveriges största bokningstjänst för eventlokaler

På Venuu bokar du enkelt en unik lokal för ett företags- eller privatevenemang såsom fest, möte, middagsbjudning, lunch- och frukostevent, sommarfest och julbord. De bästa lokalerna för examensfest, disputationsfest eller födelsedagsfest samt de vackraste bröllopslokalerna. Se bilder och boka en lokal till bästa pris. Bokningar är alltid 100% gratis!

×