Nalen Pelarsalen

David bagares gata 17, 111 39 Stockholm
Med separat ingång från David Bagares gata 17 har vi den populära lokalen Pelarsalen, som fungerar lika bra för konferens som för fester och event. Ursprungligen är detta en gammal boxningslokal där boxningsklubben Narva huserade. Förutom en fast scen och ett antal pelare är möbleringen flexibel, så att ni kan utnyttja ytorna som ni vill. Lokalen hette tidigare Stacken och har under 2019 renoverats och bytt namn till Pelarsalen. Scenen är flyttad och vi har tagit ner ett antal väggar och därmed fått tillgång till tre stora fönster som förser lokalen med dagsljus. Lokalen har en loungeyta, som fungerar både för fika och utställaryta.
Färgsättningen är varmt grå med vackra parkettgolv.
Pelarsalen hyrs inte ut till studentfester.

När ni bokar lokalen så ingår ljudanläggning inkl. 4 st trådlösa system, fritt val av headset eller handmickar och tre projektorer med duk, som alla visar samma bild. Precis som i alla våra andra konferenslokaler så finns en grundutrustning med wifi, TV, whiteboard, blädderblock, block och pennor.
Ni får ni en kontaktperson som håller i den generella detaljplaneringen och på plats tar våra konferensvärdar och hovmästare hand om er.
Tillträde för konferens är kl. 08.00-16.00. Extra tid debiteras per påbörjad timme.

Hur klarar man en heldagskonferens utan en härlig lunch? För kortare möten finns såklart färska smörgåsar, bakverk och fruktkorg.
För oss på Nalen är hantverket bakom maten lika viktigt, oavsett om ni är två eller två hundra gäster. Vi lagar all mat och fika från grunden i vårt egna svanenmärkta kök, i Nalen Restaurang.

För alla nya bokningar, from 31 maj 2023, så har vi en kampanj för Pelarsalen. Om ni bokar en konferens på en måndag, tisdag eller onsdag som äger rum mellan 1 augusti till 31 oktober så får ni 40% rabatt på lokalhyran (ej förtäring) om ni uppger rabattkoden "Pelarsalen2023".

Våra palatsliknande salar och vackra rum skänker oslagbar glans och charm till konferenser och möten. Välj bland sju möteslokaler i olika storlek, från 2 till 450 personer.

Varmt välkomna!

Standing:
200
Seated:
200
Own alcohol:
No
Own food:
No
Prices from
Price / person:
110 kr
Rent per day
27 000 kr
Price / hour:
3 375 kr
Minimum spend:
-
Address: David bagares gata 17, 111 39 Stockholm
  • Capacity standing
    200
    Standing
  • Capacity seated
    200
    Seated
  • Capacity in classroom style
    100
    Classroom
  • Capacity in theater formation
    200
    Theater
  • Capacity with banquet tables
    95
    Banquet
  • Capacity with conference tables
    120
    Conference
  • Capacity in U shape
    -
    U shape
  • Floor area
    200 m2
    Floor area
Evening reservation
Party
Food and drinks
  • Food from venue
  • Own food allowed
  • Alcohol from venue
  • Own alcohol allowed
  • Meeting catering
Technology
  • Wi-Fi
  • Projector / Screen
  • Sound system
  • Professional sound system
  • Professional lighting system
  • Video conferencing equipment
  • Microphone
  • Printer
In the venue
  • Loud music OK
  • Dance floor
  • Accommodation
  • Wheelchair accessible
  • Framework agreement with the State Trading Centre
  • Outdoor area
  • Sauna
  • Swimming pool
  • Can bring a band
  • Can play own music
  • Exclusive use of venue
  • Late night events OK
  • No separate venue rent
  • Parking available
Equipment
  • Kitchen for customer
  • Stage
  • Whiteboard / Flip chart
  • Disco ball :)
  • Hot tub / Jacuzzi
  • Dinnerware
  • Piano
  • Towels
  • Note-taking material
  • Furniture
  • Games
Event types
  • Party
  • Wedding
  • Dinner / Lunch
  • Meeting
  • Conference / Seminar
  • Christmas Party
  • Business / Corporate Event
  • Company Party
  • Team building / Recreation
Venue type
  • Banquet hall
  • Restaurant
  • Concert hall
  • Party room
  • Conference space
  • Conference center
  • 110 kr
    Price / person fr.
  • 3 375 kr
    Price / hour fr.
  • 27 000 kr
    Daily rent fr.
  • -
    Minimum spend fr.
  • -
    Reservation fee
  • -
    Cleaning fee

Additional information:

För fester tillkommer ett teknikpaket på 9000 kr.

Additional information about cancellation policy:

Avbokning
Avbeställning ska ske skriftligt.
För bokningar upp till 99 deltagare gäller följande avbokningsregler:
Vid avbeställning senare är fyra (4) veckor för konferensens början ska beställaren ersätta Nalen med 75 % av för hela värdet av beställningen. Vid avbeställning senare än två (2) veckor före konferensens början ska beställaren till fullo ersätta Nalen för hela värdet av beställningen.
För bokning med 100 deltagare eller fler (samt alla bokningar i Stora Salen oavsett antal bokade) gäller följande avbokningsregler:
Vid avbeställning senare än tre (3) månader före konferens och/eller festens början ska Beställaren ersätta Nalen med 75 % av för värdet hela beställningen. Vid avbeställning senare än två (2) månader före konferens och/eller festens början ska Beställaren till fullo ersätta Nalen för hela värdet av beställningen.

Villkor
5 veckor innan arrangemangsdatum behöver vi veta om ni behöver något mer konferensmaterial från oss, om ni har andra önskemål samt vilken tid som gästerna kommer och när ni lämnar lokalen.
5 arbetsdagar innan arrangemangsdatum behöver vi få:
Beställning av specialkost som måste skrivas in av er i Nalens formulär. Vi skickar det till er tillsammans med bokningsbekräftelsen. För ändringar senare än 5 arbetsdagar debiteras en avgift med 100 kr per ändrad portion.
Besked om totalt antal gäster samt vilken möblering som önskas samt tider för era pauser under dagen.
Läs bokningsvillkoren noga, när väl bekräftelsen är påskriven godkänns innehållet och värdet
i bokningen samt våra bokningsvillkor i sin helhet.
Hör gärna av dig om du vill komma hit och titta på lokalen innan ni börjar med
detaljplaneringen.
Väl på plats är det önskvärt att ni har en person från er som håller i kommunikationen med
vår hovmästare/konferensvärdar.

Nalens personal ligger alltid steget före och hjälper alltid oss som arrangör

"Cordial hade sitt årliga evenemang ”Business Model Summit” på Nalen. De samlade 150 gäster för en eftermiddag av föreläsningar, ett mingel och en sittande galamiddag. Såhär säger Anna Collin som är Event Manager:
Vi har under många år jobbat med Nalen och uppskattar deras gedigna erfarenhet och fantastiska service. Nalens personal ligger alltid steget före och hjälper oss som arrangör att komma ihåg och ta hänsyn till alla detaljer och kommer med lösningsförslag för att tillgodose våra önskemål. Tack vare ett gott samarbete kunde vi leverera ett event som överträffade våra och våra kunders förväntningar!

Cordial är en ledande managementrådgivare som funnits sedan 2001. Genom åren har de hjälpt ett stort antal företag i olika branscher att genomföra framgångsrika transformationer och affärsutveckling genom att överbrygga klyftan mellan strategi, struktur och kultur. För att låsa upp och maximera kundens potential erbjuder de också företagsinterna och öppna utbildningar som hjälper verksamheten att utvecklas och växa.
"

Amount of reviews: 1
Average: 5.00

Det bästa med Nalen var atmosfären och deras proffsighet. Tyckte allt fungerade väldigt bra! Vi var jättenöjda med Inger Säterdahl som hjälpte oss genom hela arrangemanget!

October 07, 2015 13:05
Bookings and inquiries
June 2023
Sun
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
Availability unknown
Venue rent
36 000 kr
Celebration packages
4 avail. fr. 225 kr/person
The message can't be empty.
Enter your name.
Incorrect email address.
Email addresses must be same.
By sending an inquiry, you agree to our
Terms and Conditions and Privacy Policy.
  • Receive a quick response via email

    Venue responds typically within a workday

  • Confirm booking or continue discussion

    Negotiate details directly with the venue

  • Venuu doesn’t charge you any fees

    Pay directly to the venue – no added costs

Sales
Nalen

Venuu.se - Biggest venue booking service in Sweden

Book unique spaces for corporate and private events including parties, meetings, dinners, lunch and breakfast events as well as summer & christmas parties. Find the best party venues for graduations and birthdays. View images and find best prices. Booking is always 100% free!

×