Additional information about services and facilities:
Hotell; Vi har två hotell på ett par minuters gångavstånd. Vi har bra avtal och hjälper er gärna med paketpris åt Er & era gäster.
Clarion Collection Hotel Kompaniet: visuellt just på andra sidan ån från Slottet.
Scandic City: Två kvarter rakt upp på gågatan.
Additional information:
När ni hyr våra lokaler får ni välja mellan allt från en sal till ”hela Slottet” med vald matsal möblerad enligt era önskemål om porslin och glas till alla kuvert. Vid hyra av lokal ingår alltid hyra av bord, stolar, vita linnedukar och servetter samt porslin och möjlighet till både kyla och beredning av mat mm. Ni får om ni vill tillgång till lokalen från eftermiddagen dagen innan.
Lokal; I hyran ingår exklusivitet till Gästabudsalen eller Drottningsalen med tillgång till lokalen från kl. 14 på dagen fram till kl. 23.00 på högtidskvällen, inklusive matsalen möblerad och högtidsdukad enligt era önskemål: 10,000.-
För hela slottsrestaurangen med tillgång till lokalerna från dagen innan
kl. 15 fram till 01.00 festkvällen, inklusive matsalarna möblerade och högtidsdukade enligt era
önskemål: 20,000.-
Mat; Låt dig frestas av vår Kungliga stjärn-köksmästare (fd. Operakällaren & Grodan) Henrik´s härliga menyer. Eller har ni egen önskan till köksmästaren?
Kuvertpris inkluderat; Slottets 2-rätters fest-meny, högtidsdukning med full service & servering
från mingel till middagens slut. 595.-/ kuvert (priset kan justeras utifrån önskad meny).
Ni har tillgång till lokalerna från kl. 14 på dagen för förberedelser och egen
pyntning och bordsplacering (Vi har en del dekoration och vaser att låna ut) i denna historiska
inspirerande unik miljö.
Slottets 2-rätters fest-meny, Högtidsdukning med full service & servering från mingel till festslut. 750.-/ kuvert (priset kan justeras utifrån önskad meny).
Vi möblerar enligt era önskemål och dukar Slottets finporslin, med linneduk & servett, kandelabrar etc. Vi har en del dekoration och vaser att låna ut. Vi servar och serverar Er Kungligt hela vägen. Ni avslutar festen och njuter. Ni hämtar presenter etc. dagen efter och vi tar hand om resten.
Då ingår även; Att ni har tillgång till lokalerna från kl. 15 dagen innan
Vita stolsöverdrag med rosett på ryggen inkl. montering och tvätt: 79,-
Kaffe; med porslin för tårta mm: 25.-/pers.
Dryck; Ni bestämmer vad ni vill bjuda på, och vad baren skall innehålla.
Tex. dryckespaket med antal glas eller avräkning flaskor. allt utifrån era önskemål.
Ljudanläggning; Proffsljud uppriggat och överlämnat till kvällens Toastmaster/teknikansvarige,
med 4 högtalare, mixer, mikrofoner samt ljus för tal under middagen och till dans & disco: 3500.-
No reviews yet.